KSSS Inregistrerad båt

Som vi tidigare berättat om så har KSSS tillsammans med Dockspot digitaliserat det klippkort som medlemmar med inregistrerad båt tidigare erhållit. Detta för att underlätta både för er som medlemmar och för personalen på kansliet och i hamnarna. Det har samma funktion som tidigare men ni som medlemmar behöver inte hålla reda på ett fysiskt klippkort utan det finns tillgängligt digitalt i samtliga av våra hamnar. Precis som tidigare så kommer du att kunna utnyttja fem fria nätter i respektive hamn.

Exempel:

Oskar har en Jeanneau Sun Oddyssey 440 inregistrerad hos KSSS.
Oskar får registrerat på sitt dockspotkonto:
2750poäng på Sandhamn ( Motsvarande priset för 5st högsäsongsnätter )*
1500poäng på Lökholmen ( Motsvarande priset för 5st Ordinarie nätter )*
1850poäng i Saltsjöbaden ( Motsvarande priset för 5st Ordinarie nätter )*
*För hamnavgifter se respektive hamnar på www.ksss.se/hamnar


Om Oskar vill flytta sina frinätter från Sandhamn till Lökholmen så omvandlas poängen så att det stämmer överens med priset för antalet nätter på Lökholmen. 2750 poäng på Sandhamn blir således 1500 poäng på Lökholmen.

FAQ

Hur går det till?

Du som medlem i KSSS med båt registrerad i sällskapet kommer att få en digital poängpott med ett värde motsvarande fem fria nätter (högsäsongspris) att utnyttja i respektive hamn, det fysiska klippkortet har försvunnit. Potten kommer att registreras på din profil på www.dockspot.com. För er som eventuellt inte har ett konto på Dockspot sedan tidigare har detta skapats. När du besöker någon av KSSS hamnar går du till hamnkontoret där du checkar in genom att uppge den mailadress som ni registrerat i KSSS medlemsregister. Hamnvakterna ser din aktuella pott och du kan välja att nyttja den eller spara den till ett senare tillfälle.

När kan jag börja använda poäng?

Så fort hamnarna öppnat så går det att utnyttja poängen.

Kan jag betala min bokade hamnplats via www.dockspot.com med potten?

Ja, du kan reservera plats via www.dockspot.com i utvalda KSSS-hamnar som tidigare. I sista steget kommer du att få valmöjligheten att betala med pengar eller din pott. (se separata bokningsvillkor för respektive hamn på http://www.ksss.se/Hamnar/)

Vad händer med mina sista poäng som inte räcker till en hamnavgift?

Du kan på hamnkontoret eller via bokning betala del av avgiften med din kvarvarande pott.

Blir mitt konto nollställt när säsongen är slut?

Ja, potten är avsedd för innevarande år.

Kan jag se mitt saldo någonstans?

Ja du kan alltid se ditt saldo när du loggar in på ditt konto på dockspot.com.

På Sandhamn och Lökholmen är det lägre hamnavgift på lågsäsong, hur fungerar det då?

Antalet poäng som dras av på kontot motsvara hamnavgiften för aktuella dagar. Man kan alltså ligga fler än fem nätter gratis om man t ex besöker Sandhamn en vardag under Lågsäsong.

Som medlem i KSSS får man ju 10% rabatt på avgifterna i hamnarna, hur påverkar detta frinätterna?

Detta påverkar inte frinätterna. Poängen baseras på ordinarie pris. Efter att samtliga poäng utnyttjas betalar man som vanligt på hamnkontoret med 10% rabatt.

Hur många nätter kan jag utnyttja på Lökholmen?

På Lökholmen kan man utnyttja 10 frinätter, alltså sina poäng för Lökholmen och Sandhamn. Det går inte att utnyttja poängen från Saltsjöbaden på Lökholmen.

Hur fungerar det på Telegrafholmen?

På Telegrafholmen kan man utnyttja frinätterna från Lökholmen och Sandhamn. Prata med hamnpersonalen så drar de av från rätt hamn. Det går tyvärr inte att betala bokad hamnplats med hjälp av poängen på dockspot.com för hamnen på Telegrafholmen.

Kan jag utnyttja mina poäng för elavgiften?

Ja, det går även bra att betala elavgiften med poängen. Tänk då på att nätterna inte kommer räcka till exakt fem stycken nätter.

Varför kan jag/hamnpersonalen inte se mina poäng på mitt dockspot-konto?

-          Medlemmar som av någon anledning har olika mailadresser i dockspot.com och i medlemsregistret har fått ett nytt konto kopplat till den mailadress som finns registrerat i KSSS medlemsregister. För att slå ihop dessa konton vänligen säg till på respektive hamnkontor eller kontakta dockspot.

-          Om du nyligen har bytt båt så kan den gamla fortfarande ligga kvar i dockspot alternativt i medlemsregistret. För att ändra båt i dockspot mailar ni [email protected], för att ändra i medlemsregistret mailar ni [email protected]

-          Har du nyligen registrerat båten kan det dröja innan poängen kommer in på ditt dockspotkonto.

Kan jag dra av mina frinätter trots att de inte kommit in på mitt konto än?

Ja, hamnpersonalen kan notera detta och dra av dessa så fort kontot upprättats och poängen kommit in. Visar det sig att man inte har rätt till frinätter så kommer en faktura att skickas motsvarande det belopp som vistelsen kostat.

För övriga frågor vänligen kontakta personalen i hamnarna alternativt maila till [email protected]