”Ett fantastiskt sammanhang att synas i”

På Skeppsholmen har huvudsponsorerna till ÅF Offshore Race 2015 slagit upp sina tält. Mitt i vimlet i Race Village står Greta Mathiesen ifrån ÅF: ”Vi tycker att ÅF Offshore Race är ett fantastiskt sammanhang att synas i. Det är ett starkt varumärke och en anrik tävling. Också möjligheten att få träffa så mycket personer som passerar, folk som vi vanligtvis kanske inte träffar, både seglare men också turister, barnfamiljer och folk som är på genomfart, gör det till ett viktigt event. ”

Patrik Karimi på Helly Hansen håller med: ”Med tanke på att vi är ett seglarmärke från start, så att säga, så är det här vi är. Att få synas i ett sådant evenemang som ÅF Offshore Race är perfekt PR för oss och marknadsföringen är klockren.”

Även Mian Olofsson från Volvo återfinns i folkhavet: ”Evenemanget är en trevlig folkfest mitt inne i staden och det är jättebra att man har flyttat starten hit då det blir mer publikvänligt. Segling är en stor sport och vi har Volvo Ocean Race som vi själva äger så det är jättebra att vi igenom det här evenemanget får möjligheten att vara med på något här på östkusten också, då det finns mycket kunder här.”